FAQ

1. Borg

Bols Motoren verkoopt naast gereviseerde producten ook nieuwe en gebruikte producten. Bols producten worden meestal verkocht op basis van ruil. Wanneer we een motor of cilinderkop verkopen, dient het vervangen product te worden geretourneerd. Om dit te faciliteren heeft Bols Motoren een snel en efficiënt ruilsysteem ontwikkeld.

Het omruilsysteem is essentieel voor een revisiebedrijf, aangezien het gebruikte onderdeel in ons vakgebied de grondstof vormt. Indien wij de gebruikte onderdelen niet terugkrijgen van onze klanten en dus zelf op zoek moeten naar deze producten, leidt dat tot productievertragingen en hogere kosten.

Om ervoor te zorgen dat uw Bols motor u in onberispelijke staat bereikt, worden onze motoren in speciaal ontwikkelde 'frames' verzonden. Deze zijn speciaal ontworpen om de goederen tegen schade te beschermen. Bovendien maken ze het voor u gemakkelijk om de vervangen motor naar ons terug te sturen en daarmee uw borg terug te krijgen*.

2. Hoogte van de borg/statiegeld

Voor een motor rekenen wij meestal 500,= Euro borg, voor een cilinderkop 200,= Euro.

Wij behouden ons het recht voor om bij speciale types hiervan af te wijken en de hoogte van het bedrag aan te passen aan de waarde van de oude motor.

Het berekende bedrag wordt gecrediteerd zodra we het oude deel retour ontvangen hebben en gecontroleerd op uitwendige schades*.

Let op: Het betalen van borg is geen vrijwaring om het ruilonderdeel niet retour te zenden. Bij het niet retour zenden van het oude onderdeel behouden wij ons het recht voor om een naheffing te berekenen, afhankelijk van de waarde van de oude motor.

3. Retour procedure

De vervangen unit moet identiek, compleet en vrij van uitwendige scheuren en schades zijn om uw volledige borgbedrag terug te ontvangen*. Als de motor die u naar ons terugstuurt niet aan deze voorwaarde voldoet, dan vragen wij u hiervan melding te maken op het moment dat u uw order plaatst. Een oude motor ('core') heeft altijd enige waarde. Een terugbetaling van een deel van de borg is mogelijk, het bedrag is afhankelijk van de schade aan de motor. Over het algemeen wordt minimaal de helft van de borg uitgekeerd. Het frame heeft sowieso waarde voor ons, dus stuur in het meest ongunstige geval het lege frame terug om alsnog in aanmerking te komen voor een gedeelte van de vergoeding.

Wat moet u doen*?

  1. Plaats uw oude product in de meegeleverde verpakking en verpak deze weer op dezelfde manier zoals het nieuwe product bij u is aangeleverd. Bols Motoren accepteert geen gedemonteerde eenheden.
  2. Tap de olie en koelvloeistoffen af (indien van toepassing) en vergeet niet de aftappluggen te vervangen. Op uw nieuwe product kunnen plastic doppen gemonteerd zijn ter bescherming. Deze doppen dient u voor de verzending op het gebruikte product te monteren.
  3. Plak de gele ‘retourbon oud product’, die u bij levering hebt ontvangen, op het oude product. Zorg hierbij dat uw adresgegevens duidelijk zichtbaar zijn.
  4. Neem contact op met uw leverancier, of stuur ons een e-mail onder vermelding van het artikelnummer en factuurnummer. Vervolgens regelen wij het retourtransport van uw gebruikte product.
  5. U kunt uw gebruikte producten tot zes maanden na de datum van aankoop retourneren. Producten die na deze periode worden geretourneerd, worden mogelijk niet gecrediteerd.

4. Service procedure

Al onze producten worden bewerkt en opgebouwd met de grootste mogelijke zorg, moderne technieken en hoogwaardige onderdelen. Daarmee blijft het een technisch product waarbij zich altijd onregelmatigheden kunnen voordoen. Ook dan staan we aan uw zijde.

Om u snel te kunnen ondersteunen met de juiste informatie, verzoeken we u dit formulier in te vullen en naar ons door te sturen. Wij zullen dan zo snel mogelijk met u contact opnemen.

* E.e.a. conform artikel 1.6 t/m 1.12 van de ‘Leverings- en betalingsvoorwaarden Bols Motoren B.V., Veghel’.